
Valt het jou ook op dat de transfer van (werkwoord)spelling en interpunctie naar schrijfopdrachten vaak uitblijft? Markeer, peer en redigeer is bedacht als coöperatieve werkvorm voor het redigeren van teksten. De werkvorm kan gemakkelijk worden geïntegreerd in de fases van tekstbespreking, reviseren, redigeren en publiceren van het Vijffasenmodel van Hoogeveen (Van Norden, 2020). Er zijn Lees verder

Nu de kerstvakantie achter de rug is, is het een goed moment om de klassenafspraken die jullie aan het begin van het schooljaar maakte nog eens te herhalen. Koppel dit gesprek aan een rijke schrijfopdracht volgens het Vijffasenmodel van Hoogeveen (Van Norden, 2020). De leerlingen schrijven een brief aan zichzelf met hun goede voornemens voor Lees verder

Het manuscript Zürich, Zentralbibliothek, Ms. Rh. hist. 27 zou je kunnen karakteriseren als een vroegmiddeleeuws vriendenboekje. Het boek werd samengesteld in het klooster van Reichenau, voornamelijk van de vroege 9e en tot de 10e eeuw. Het zogenaamde Verbroederingsboek van Reichenau documenteert de namen van meer dan 38.000 monniken uit verschillende kloosters. Iedere pagina is gewijd Lees verder
In augustus 2021 begon ik als zij-instromer in het basisonderwijs in groep 7/8 van O.B.S. Piet de Springer in Langbroek. Inmiddels heb ik mijn opleiding met succes afgerond en sta ik voor de groep als bevoegd leerkracht. Lees verder
Schrijven is mijn grootste passie. Toen ik net een paar simpele zinnen kon schrijven was de fascinatie voor het schrijven van een juridisch boek door mijn vader aanleiding voor een verhaal dat meer tot uiting kwam in een tekening, dan woorden. Op de basisschool schreef ik een eerste verhaal dat een tiental pagina’s lang was. Lees verder